POWIATOWE  CENTRUM  POMOCY  RODZINIE  W  ŁASKU

OGŁASZA  NABÓR  NA  STANOWISKO

GŁÓWNEGO  KSIĘGOWEGO

w wymiarze 1 etatu na podstawie umowy o pracę

 

  1. Wymagania niezbędne:

          1)         obywatelstwo polskie,

          2)         pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

          3)         spełnienie wymagań określonych w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202 z pózn. zm.),

          4)         ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie      co najmniej 3- letniej praktyki w księgowości lub ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie  co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,

          5)         niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

          6)         niekaralność prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów,

          7)         stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.

2. Wymagania dodatkowe:

          1)         znajomość ustawy o finansach publicznych,

          2)         znajomość ustawy o  rachunkowości,

          3)         znajomość przepisów samorządowych,

          4)         znajomość przepisów podatkowych,

          5)         znajomość przepisów płacowych, ZUS,

          6)         znajomość przepisów i finansowania zadań wynikających z kompetencji Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie,

          7)         znajomość obsługi programów komputerowych, w tym finansowo – księgowych i płacowych,

          8)         doświadczenie minimum 1 rok w pracy na stanowisku głównego księgowego lub zastępcy głównego księgowego w jednostce samorządowej,

          9)         znajomość obsługi urządzeń biurowych,

        10)        cechy osobowościowe: umiejętność sprawnej organizacji pracy, zdolności analityczne, rzetelność, komunikatywność, odpowiedzialność,

        11)        wysoka kultura osobista,

        12)        odporność na stres.

3. Główne zadania wykonywane na stanowisku:

          1)         nadzór i obsługa finansowo – księgowa,

          2)         analiza wydatków finansowych w zakresie wydatków rzeczowych i płacowych,

          3)         prowadzenie księgowości dotyczącej zaangażowania wydatków budżetowych i środków finansowych otrzymywanych z budżetu powiatu,

          4)         prowadzenie rachunkowości jednostki,

          5)         prowadzenie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,

          6)         wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,

          7)         dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,

          8)         dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych  i finansowych,

          9)         rzetelne uzgadnianie sald, terminowe ściąganie należności i dochodzenie roszczeń spornych oraz spłata zobowiązań,

        10)        naliczanie składek ubezpieczeniowych i dokonywanie rozliczeń z ZUS,

        11)        prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie realizacji zadań z zakresu rehabilitacji społecznej               i zawodowej PFRON w układzie syntetycznym i analitycznym zgodnie z obowiązującymi przepisami     o rachunkowości,

        12)         rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych,

        13)        współpraca z bankami w zakresie prowadzonych spraw,

        14)        sporządzanie przelewów bankowych w formie elektronicznej i papierowej,

        15)        sporządzanie planów, sprawozdań finansowych, bilansów,

        16)        opracowywanie budżetu,

        17)        sprawdzanie dokumentów pod względem formalno – rachunkowym oraz prawidłowości udzielania zamówień publicznych,

        18)        przygotowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących powierzonych zadań,

        19)        obsługa m.in. systemu finansowo – księgowego „Budżet”, systemu „FOKA”, programu Legislator Edytor Aktów Prawnych,

        20)        obsługa finansowa projektów EFS,

        21)        archiwizacja dokumentów księgowych,

        22)        wykonywanie innych czynności zleconych przez kierownika jednostki.

 

 

 

 

4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

- czas pracy – 8 godzin dziennie, 40 godzin tygodniowo,

- praca przy komputerze powyżej 4 godzin na dobę, przy oświetleniu częściowo sztucznym, w budynku dwukondygnacyjnym,

- praca administracyjno – biurowa,

- większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej.

 

 

5. Wymagane dokumenty i oświadczenia:

          1)         list motywacyjny,

          2)         życiorys (CV)  z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej i klauzulą „Wyrażam zgodę               na przetwarzanie moich danych osobowych w ofercie pracy dla potrzeb przeprowadzenia naboru              w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Łasku zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r.            o ochronie danych osobowych  (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182 z późn. zm)”,

          3)         kwestionariusz osobowy,

          4)         oświadczenie o posiadaniu  obywatelstwa  polskiego,

          5)         oświadczenie o  posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

          6)         oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na w/w stanowisku lub zaświadczenie lekarskie,

          7)         oświadczenie, iż kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane  z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

          8)         oświadczenie, iż kandydat nie był prawomocnie skazany  za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów,

          9)         kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem) potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,

        10)        kserokopia dowodu osobistego,

        11)        kserokopie świadectw pracy (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),

        12)        kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach,

        13)        kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie co najmniej 3- letniej praktyki w księgowości     w przypadku ukończenia ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych lub posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości w przypadku ukończenia średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej,

        14)        inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności.

 

 

 

 

6. Dodatkowe informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia na wolne stanowisko urzędnicze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Łasku, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6% .

 

Kandydaci, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 ust. 2b ustawy z dnia             21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202 z pózn. zm) są zobowiązani     do złożenia wraz  z dokumentami aplikacyjnymi kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie             w Łasku, ul.9 Maja 33 (parter, pok.1) lub pocztą na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łasku,        ul. 9 Maja 33, 98 – 100 Łask, w terminie do dnia 27 listopada 2015 r. do godziny 14.00 (liczy się data wpływu dokumentów do tut. Centrum Pomocy Rodzinie).

 

Na zaklejonej kopercie winno być napisane: „Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze – Główny Księgowy w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Łasku” oraz nr telefonu i e-mail. Oferty złożone           po terminie, nie zawierające wszystkich wskazanych w ogłoszeniu o naborze dokumentów oraz oferty, z których wynika, że kandydat nie spełnia wymagań wskazanych  w ogłoszeniu, podlegają odrzuceniu, a kandydaci         nie  są dopuszczeni do dalszego postępowania konkursowego.

 

Kandydaci zakwalifikowani na podstawie analizy złożonych dokumentów zostaną poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej telefonicznie lub na wskazany adres e-mail.

 

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łasku, na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łasku i Powiatowego Urzędu Pracy w Łasku ul. Objazdowa 4.

 

Kandydat wybrany w naborze do zatrudnienia będzie zobowiązany przedłożyć w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Łasku najpóźniej w dniu zawarcia z nim umowy o pracę, oryginał ważnego zaświadczenia zawierającego informację o niebyciu skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, uzyskanego na koszt kandydata z Krajowego Rejestru Karnego.

 

 

 

 

                                                                                                                                                      Kierownik

                                                                                                                             Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie

                                                                                                                                                       w Łasku

                                                                                                                                          Aleksandra Gabryjączyk